Savarankiškas skaitymas – dar vienas žingsnis paskatinti mokinius atrasti ir pajausti skaitymo malonumą.

6d klasės mokiniams lietuvių literatūros pamokoje buvo užduota – per vasario mėnesį perskaityti Vytauto Račicko pasirinktą knygą ir pagal ją sukurti knygos dėžutę, t. y. iš bet kokios dėžės padaryti kūrybinį darbą, kuriuo remiantis bus pasakojama apie perskaitytą knygą.

Mokiniai galėjo įdėti pagrindinius daiktus, apie kuriuos kalbama kūrinyje, sukurti pagrindinio personažo kambarį, aplinką, gyvūnus ir pan. Mokinys, pristatydamas perskaitytą knygą, demonstruoja dėžutę, pasakoja ne tik apie knygą, bet ir apie dėžutės gaminimo kūrybinį procesą. Po to glaustai atskleidžia knygos turinį, apibūdina personažus, geba įvardinti veiksmo vietą, laiką, pagrindinę mintį ir paskatina klasės draugus perskaityti pristatomą

knygą.

Štai – šeštokių mintys apie knygą ir „Dėžutės“ kūrimo procesą:

„Dėžę truko 2 valandas gaminti. Iš pradžių sekėsi ne kaip, bet įpusėjus darbui sekėsi lengviau. Apie simbolius dėžėje – dariau Deivės Tauraitės kambarį, nes man pasiūlė viena mano draugių – Austėja. Daug dalykų dėžėje buvo susiję su Deivės pagrindiniais įvykiais (pvz., Dodžeris, dienoraštis). Patį kambarį dariau remdamasi savo vaizduote. Darbo ir knygos įsivertinimas – į darbą galėjau įdėti daugiau pastangų, bet knygą vertinu 10 / 10. Mano manymu viena iš geriausių Vytauto Račicko kūrinių.“ (Toma Miknevičiūtė)

„Knygos dėžutę buvo sunku padaryti, trūko idėjų. Simboliai – dienoraštis, kuriame buvo surašyti keli Deivės eilėraščiai, rašiklis, su kurio ji rašė patį dienoraštį, ir šuniukas, kuris sekiojo Deivę nuo pat parduotuvės iki namų. Kurti knygos dėžutę buvo sunku, bet įdomu. Procesas buvo ilgas. Reikėjo sugalvoti ką dėti į dėžutę, kaip ją papuošti. Knyga buvo labai įdomi.“ (Akvilė Cetkovaitė)

„Dėžutę daryti sekėsi gan gerai, mano dežutėje buvo įdėtas Deivės dienoraštis, kuriame buvo surašyti keli jos eilėraščiai, nes ji mėgo rašyti, ir iš plastelino rašiklis, kuriuo ji rašė dienoraštį. Pati knyga buvo labai įdomi, įtraukianti, liūdna, kartais linksma.“ (Agnė Dalinevičiūtė)

„Man dėžutę daryti sekėsi gerai. Kilo nemažai minčių, ką į knygos dėžutę įdėti, o pati knyga mane sukrėtė ir sužavėjo.“ (Goda Pajuodytė)

„Man ši idėja kilo, kad parodyti, kokia ir apie ką ta knyga iš tikrųjų. Kadangi ši mergaitė užbaigė savo gyvenimą, tai nusprendžiau padaryti dėžutę, kurioje būtų vieta, kur ji tai padarė.“ (Izabelė Staškutė)

Dėžučių parodą galima apžiūrėti mokyklos skaitykloje. Parodą surengti padėjo skaityklos vedėja Zita Januškevičienė.

6d kl. lietuvių k. mokytoja Renata Katilienė

© 2016. Visos teisės saugomos