Birželio 17 d. rytą 8b klasės mokiniai, lydimi klasės auklėtojos D. Kubilienės ir spec. pedagogės L. Pranauskaitės, išvyko į Vilnių aktualizuoti savaiminį mokymąsi netradicinėse erdvėse. Kelionėje keičiantis garsams, veiksmams atsiranda pokytis, sukeliantis daug teigiamų emocijų. Ekskursijos planas buvo aplankyti ir dalyvauti dviejose edukacinėse erdvėse.

Pirmasis edukacinis užsiėmimas vyko Vilniaus spaudos rūmų patalpose. „Labyrinthus“ – tai analogų Europoje neturintis žaidimas, tikras 700 m² labirintas, kuriame tamsu. Žaidimas paremtas komandos formavimo užduotimis, pritaikytomis pagal moksleivių amžių, unikalioje erdvėje, tamsoje įspūdį stiprina netikėti ir nenuspėjami garso, šviesos ir dūmų, profesionalių aktorių sukurtų personažų ir nuolat keičiamų kliūčių efektai. Kiekvienam, išdrįsusiam pereiti labirintą, suteikia galimybę ugdyti drąsą, gebėjimą pagelbėti draugui, patirti neįprastų pojūčių.

Antrasis edukacinis užsiėmimas vyko MO muziejuje. Tai modernaus ir šiuolaikinio meno muziejus, kurio tikslas įkvėpti lankytojus patirti meną įtraukiančiame, platesniame kontekste. Edukacinio užsiėmimo metu gidė dialogo forma pristatė Amerikos lietuvių fotomenininko Andrew Mikšio parodą, skirtą Lietuvos romų bendruomenės likimui. Antroji edukacinio užsiėmimo dalis vyko muziejaus 3-iojo aukšto erdvėse. Čia mokiniai turėjo atlikti tam tikras užduotis, kad atrastų savo galimybių ribas, sukurtų savo pačių „tiesą“ apibūdinantį meno kūrinį, kartu jautriai įpindami į sukuriamą pasakojimą ir informaciją apie autorius bei meno kūrinius.

Vykdami namo aštuntokai dalinosi patirtais įspūdžiais, dainavo, žaidė.

Psichologai teigia, kad kelionės labai svarbios paaugliui, nes ugdo socialinius įgūdžius: savarankiškumą, drausmę, gebėjimą savimi pasirūpinti, tinkamai bendrauti bei elgtis viešumoje be artimųjų.

Edukacinės programos plečia akiratį, turtina asmenybę, mokiniai įgauna daugiau pasitikėjimo savimi, įgyja žinių, ugdosi kūrybiškumą.

8b kl. auklėtoja D. Kubilienė,

spec. pedagogė L. Pranauskaitė