Balandžio 6 dieną Panevėžio Mykolo Karkos pagrindinėje mokykloje buvo organizuojama netradicinio ugdymo „Karjeros planavimo diena“. Mokyklos 5–10 klasių mokiniai buvo įtraukti į skirtingas veiklas, praplėtusias jų teorines žinias apie profesijas ir tų profesijų pasirinkimo galimybes. Mokiniai taip pat dalyvavo patyriminėje veikloje, kurios metu galėjo išmėginti įvairių profesijų vaidmenis.

Šią dieną Panevėžio Mykolo Karkos mokykloje viešėjo svečiai iš Radviliškio, atstovavę Radviliškio technologijų ir verslo mokymo centrui.  Mokymo centro specialistai ir mokytojai pristatė didžiulę specialybių pasiūlą, skirtą asmenims, turintiems pagrindinį arba vidurinį išsilavinimą. Svečias, Profesinio mokymo skyriaus vedėjas Alfonsas Ivoškis, pasakojo apie mokymąsi, praktiką ir neformaliąją veiklą Radviliškio technologijų ir verslo mokymo centre ir Šeduvos skyriuje. Iš 23 siūlomų specialybių Mykolo Karkos pagrindinėje mokykloje buvo pristatyta keletas jų – virėjų, statybininkų, šaltkalvių, viešbučių darbuotojų ir apdailininkų. Po trumpos teorinės dalies apie šias profesijas mokiniai buvo suskirstyti į grupes ir nukreipti į atskirus kabinetus patyriminiam profesiniam veiklinimui. Mokiniai turėjo galimybę praktiškai išbandyti įvairių profesijų veiklas – virėjai kepė ir puošė saldėsius, statybininkai konstravo, berniukams ypač patiko gaminti plyteles ir jas dekoruoti. Mokytojai iš Radviliškio mokymo centro pristatė ir neformaliojo švietimo veiklas, esančias jų mokymo centre – tokias kaip tenisas, krepšinis, šokiai, dainavimas, sunkioji atletika, informacinės technologijos, pirografija ir kt. Penktokė  Deimantė neslėpė susižavėjimo praktine veikla: „Mes, 5c kl. mergaitės, išbandėme virėjo profesiją: gaminome spurgas ant pagaliuko. Pirmiausia buvo iškeptos spurgos. Jas sumovėme ant pagaliuko, pamirkėme į lydytą šokoladą, apibarstėme pabarstukais ar žemės riešutais. Skonis buvo pasakiškas! Taip pat galėjome užduoti klausimų virėjai. Daug sužinojau apie įvairias profesijas, ypač apie virėjo. Tiesą sakant, nė negalvojau, kad virėjo profesija yra tokia įdomi!”. Jai antrino ir bendraklasė Ugnė: „Mergaitėms labai patiko, taigi kartojome net tris kartus, o kai kurios netgi nusifotografavo receptą.“ Iš statybininkų užsiėmimų įspūdžiais dalinosi Pijus: „Iš detalių statėme namą, kuris buvo perpus mažesnis už mane. Jį pastatyti padėjo mokinys, kuris jį jau buvo statęs. Pirmiausiai statėme su pagalba, o paskui patys. Man labai patiko.” Šaltkalvystės grupės darbų įspūdžiais dalinosi penktokas Paulius: „Buvo smagu ir įdomu. Berniukai ėjo pasimokyti apie šaltkalvystę. Patys pamėginome pasigaminti po dirbinį. Sužinojau įdomių dalykų apie metalą.” Mokiniai prisipažino, kad praktinės veiklos buvo ne tik įdomios, bet ir naudingos.

Tačiau mokykloje vyko ir kitų karjeros planavimo veiklų. Pas aštuntokus svečiavosi kosmetologė, kuri vedė pamoką-paskaitą. Aštuntokas Nojus pasakojo: „Į mūsų klasę atvyko kosmetologė Jurgita iš „Mary Kay“, kalbėjome apie rankų ir veido odos priežiūrą, išmėginome kremus, kurie, galiu drąsiai teigti, efektyvūs. Galėjome klausti patarimų, gavome rekomendacijų.“ Kiti mokyklos mokiniai drauge su savo klasių vadovais profesinių žinių plėsti keliavo į miestą: į Juozo Miltinio dramos teatrą, meninio stiklo studiją „Glasremis“, Robotikos akademiją, Lietuvos paštą, Panevėžio apskrities priešgaisrinio gelbėjimo valdybą, Gabrielės Petkevičaitės-Bitės viešąją biblioteką, Jaunimo darbo centrą. Mintimis iš apsilankymo Atviroje jaunimo erdvėje dalinosi aštuntokė Sigita: „Vadybininkė Malvina mums pasakojo, kad jaunimas po pamokų čia susirenka leisti laiko, žaisti, bendrauti – galima siūlyti savo renginių, rengti darbų parodas, savanoriauti ir kt. Mes Atviroje jaunimo erdvėje užpildėme testą, kuris padėjo sužinoti, kokios profesijos mums tiktų, žaidėme grupėmis.”

Mokiniai labai džiaugėsi netradicine Karjeros planavimo diena, jos neįprasta forma ir vienbalsiai teigė, kad veiklos buvo tiek įdomios ir linksmos, tiek išties vertingos.

 Lietuvių k. mokytoja Renata Katilienė

Mokykloje vykusių veiklų koliažas: