Gruodžio 7 d. Panevėžio robotikos centre „RoboLabas“ vyko mokyklinis FLL (First Lego League) ir FLL Junior robotikos varžybų turas. Pasaulinio standarto FLL varžybų vaikų ir jaunuolių nuo 6 iki 16 metų etape dalyvavo ir dvi mūsų mokyklos komandos.

Antrokų komanda „ROBOSTATAI“, vadovaujama mokytojos Astos Jatužienės varžėsi JR. BOOMTOWN BUILD užduotyse, apimančiose robotų inžineriją, projektinę veiklą ir komandinį darbą. Jie gavo iššūkį – iš „Lego“ detalių sukurti pastato maketą, atitinkantį varžybų temą ir dalyviams keliamus reikalavimus. „Ką darytum, jeigu galėtum sukurti geresnį pasaulį? Nuo ko pradėtum?“ – klausė varžybų kūrėjai. Ruošdamiesi varžyboms mokiniai aiškinosi, kaip kuriasi ir keičiasi miestai, statomi pastatai, kokios problemos kyla statant pastatus. Jie susipažino su architekto darbais bei pildė inžinierių užrašus, kuriuose braižė bei aprašė naujus, pažangius sprendimus, kurie galėtų padėti pastatams būti stipresniems, darnesniems ir patogesniems visiems gyventojams.

Antrokų komanda „ROBOSTATAI“ priėmė iššūkį sukurti funkciškai gerą pastatą, kuriam, nepritrūktų estetikos ir jis „išgyventų“ ilgiau nei jį sukūręs architektas. Sugalvojome idėją – statyti patvarų gyvūnų viešbutį, kuris būtų visiems patogus, prieinamas ir draugiškas aplinkai. Viešbutis buvo statomas iš natūralių medžiagų, ant stogo buvo įrengtos trys gyvūnų vedžiojimo aikštelės ir vienas viešbučio korpusas buvo pritaikytas neįgaliesiems gyvūnams. Jiems įrengėme keltą, kuris užkeltų gyvūnus į jiems įrengtą vedžiojimo aikštelę. Vaikams patiko programuoti LEGO krano pakėlimo ir nusileidimo funkciją, roboto šnipo signalo skleidimo funkciją, mašinų, kurios tvarkė aplinką, važiavimo sistemas. Gyvūnų viešbutis jaukus ir gražus, nes jis sukonstruotas iš ryškių spalvų margaspalvių plokščių su stiklo intarpais, kurie skleidžia šviesą.

Varžybų vertinimo komisija mūsų idėją įvertino už originalumą ir aktualumą šiandienos gyvenime ir įteikė perspektyviausios komandos diplomą.

Šeštokų moksleivių komanda, vadovaujama mokytojos Renatos Šumskienės, nagrinėjo iššūkius, pagrįstus viso pasaulio mokslininkus dominančiomis temomis ir projektavo, konstravo bei programavo robotus, kurie savarankiškai atliktų „misijas“ žaidimų lauke. Dalyvavo 17 komandų. Misijoms atlikti buvo skirta dvi su puse minutės. Varžybų metu dalyviai turėjo atlikti pasirinktas misijas iš 14. Laikui pasibaigus, skaičiuojami taškai už atliktas užduotis.

Mokiniai puikiai sudalyvavo, pasisėmė patirties ir naujų idėjų, šauniai praleido laiką.

Asta Jatužienė ir Renata Šimkevičienė

 

© 2016. Visos teisės saugomos