Balandžio 10 d. mokykoje buvo neįprastai tylu. Kodėl? 5–10 kl. mokiniai dalyvavo profesinio veiklinimo dienos „Šok į tėvo klumpes, pasimatuok tėvo profesiją“ netradicinėse pamokose tėvelių darbovietėse. 

Penktokų išvykos

5a klasės mokiniai išvykoje į AB „Specialusis transportas“ susipažino su vairuotojo, šaltkalvio ir antrinių žaliavų rūšiuotojo profesijomis. (Mokyt. V. Jeleniauskienė)

5b klasė lankėsi norvegų baldų gaminimo įmonėje „Norac“. Susipažinome su staliaus profesija. Pamatė, kaip klijuojami, siūvami ar dažomi baldai. Įmonės darbuotojai supažindino su įrengimais ir įvairiais prietaisais. (Emilė S.)

5c klasės mokiniai vyko į Batų ir galanterijos ateljė. Moksleiviams buvo įdomu išgirsti ir savo akimis pamatyti, kaip yra taisomi batai, kokie tam darbui naudojami įrankiai. Visas paslaptis apie batsiuvio profesiją atskleidė Viktorijos tėtis. Jis sakė, kad šios profesijos atstovams reikia nepaprastai didelės kantrybės, mokėti siūti, o ne tik kaukšėti plaktuku, mokėti bendrauti su klientais ir, svarbiausia, reikia meilės savo darbui. Ponas Eugenijus papasakojo moksleiviams, kaip smetoniniais laikais buvo siuvami batai. Pasidalijio savo patirtimi, kaip pats įgijo šią profesiją, parodė, kokius įrankius yra pats patobulinęs, pritaikęs savo darbui. Supratome, kad ši  reta profesija labai reikalinga žmonėms. (Mokyt. D. Kubilienė)

5d klasės mokiniai kartu su auklėtoja Aušra ir  studentėmis-praktikantėmis vyko į Skaistakalnyje įsikurusias meninio stiklo dirbtuves-studiją „GLASS REMIS“.

Bekeliaujant dar spėjome susipažinti su trumpa Skaistakalnio ir miesto senųjų kapinių istorija, pasivaikščioti parko teritorija.

Meninio stiklo dirbtuvėse mokiniai susipažino su stikliaus profesija, darbo vieta, gaminamais nuostabiais kūriniais iš stiklo masės. Sužinojome, kad norint dirbti tokį darbą nereikia jokių mokslų baigti, o reikia didelio noro ateiti ir mokytis vietoje šalia įgudusių meistrų. (5d mokiniai)

Ugniagesys-gelbėtojas. Su šia kilnia profesija susipažino net trys klasės: 6a, 7b, 10b.

Tapti gaisrininku nėra lengva, nes keliami ypatingi reikalavimai fiziniam parengimui. Bendra ugniagesio-gelbėtojo parengimo trukmė – 1 metai. Studijos vyksta Vilniuje. Ypatingas dėmesys skiriamas fizinėms jėgoms, tenka daug sportuoti, treniruotis, reikia bėgioti tam tikrus atstumus stadione ir daryti daug atsispaudimų arba prisitraukimų. Taip pat tikrinama žmogaus psichika. Šios patikros metu reikia parodyti savo charakterio bruožus, gebėti dirbti komandoje, įrodyti, kad komandos nariai gali pasitikėti. Tai nelengva, tačiau labai svarbi ir reikalinga profesija.
Žmogus, dirbantis ugniagesiu-gelbėtoju, turi būti neabejingas, visada turi norėti padėti nelaimėje, turi būti drąsus, ryžtingas, ištvermingas ir sportiškas.
Įdomūs skaičiai: 3 kilogramus sveria vien tik batai. Į tam tikrą mašiną telpa 3000 litrų vandens. Mašinos kopėčios iškyla į viršų 37 metrus. Narų diržas sveria 15 kilogramų. Gaisrininkas su oro balionu gali išbūti 30 minučių. Pati didžiausia vandens mašina turi 30 tonų vandens.

Mergaitėms dirbti šį darbą būtų labai sunku. Reikia turėti daug jėgos, ištvermės bei ryžto. O ir apranga labai sunki, – aš tikrai su tokia neišbūčiau nė dienos. (6a kl. mokinių Augustės R., Viktorijos K., Mato B., Tado P., Manto K., Karolio V. mintys)

10b klasės susitikimo vieta penktadienį buvo Panevėžio priešgaisrinė gelbėjimo valdyba. Ten dirba mūsų klasės draugo Tautvydo mama. Ji mums papasakojo apie savo darbą. Tautvydo mama vadovauja dispečerinei tarnybai. Ji mus supažindino su greitosios med. pagalbos dispečerio, ugniagesio-gelbėtojo profesijomis. Susipažinome su tarnybos istorija, pasimatavome gelbėtojų rūbus, išgirdome kvapą gniaužiančių istorijų iš tarnybos darbo. Įspūdžiais iš ekskursijos pasidalinome prie arbatos puodelio. (Mokyt. V. Meilūnienė)

10a vyko į „CIDO areną“.

„CIDO arenoje“ mokiniai susipažino su renginių vedėjo ir renginių organizatoriaus profesijomis, apžiūrėjo patalpas.

KTU Panevėžio technologijų ir verslo fakultete lankėsi 8c, 8b bei 6b kl. mokiniai.

Pirmiausia mus atvedė į auditoriją. Dėstytoja J. Baltušnikienė mums skaitė paskaitą, turėjome atlikti labai įdomias užduotis.

Vėliau visos trys klasės išsiskirstė ir keliavo į laboratorijas. Mes, 8c, pirmiausia aplankėme transporto ir inžinerijos mokomąją laboratoriją. Čia susipažinome su profesijomis, susijusiomis su transportu bei inžinieriaus specialybe. Pamatėme automobilių variklius, važiuokles, oro pagalves bei kitokių įvairiausių detalių. Taip pat savanoriai galėjo išbandyti savo reakciją prie kompiuterio – užsidegus raudonai arba žaliai lemputei reikėjo paspausti tam tikrą pultelyje esantį mygtuką. Nors saulė šiek tiek trukdė atpažinti spalvas, tačiau kai kuriems sekėsi visai neblogai.

Pramoninių robotų laboratorijoje stebėjome, kaip robotai pilsto girą iš buteliukų į stiklines. Taip pat mums buvo pademonstruotas robotas, darantis atsispaudimus.

Aplankėme studentams ir moksleiviams skirtą technologinių mokymų centrą, kuris duris atvėrė vasario 6 dieną. Viena klasė skirta elektros, elektrotechnikos, elektronikos, alternatyvios energetikos užsiėmimams (5–8 kl. moksleiviams). Antroji klasė pritaikyta elektronikos, radiotechnikos, skaitmeninės technikos, mikrokompiuterių, išmaniosios elektronikos užsiėmimams (8–12 kl.). Trečioji orientuota į mechatroniką, elektromechaninių įtaisų konstravimą, valdymą mikrokompiuteriais, įvairių tipų robotų konstravimą ir valdymą (8–12 kl. moksleiviams ir studentams).

Išvykoje susipažinome su skirtingomis profesijomis, atradome savyje kažką naujo ir mums iki šiol nežinomo. Tokios išvykos ne tik supažindina su profesijomis, tačiau ir priverčia kitaip pažvelgti į ateitį bei galbūt pakeisti savo nuomonę ir susidomėti naujais dalykais. (Justina L., 8c)

Į Panevėžio miesto apylinkės teismą susipažinti su teisėjo profesija vyko 7c ir 8a.

Mokiniai susipažino su teisėjo padėjėjo ir teisėjo darbu bei jo specifika. Pradžioje Inga Baltrimavičienė aprodė teismo patalpas – teismo posėdžių salę, nusikaltėlių sulaikymo kameras, teismo bylų saugojimo archyvus, nepilnamečių apklausos kambarį. Vėliau mokiniai turėjo progą pabendrauti su teisėju. Jis į susitikimą su mokiniais atvyko apsirengęs teisėjo rūbais. Mokiniams jis papasakojo apie teisėjo darbą ir apie tai, kur šios profesijos galima mokytis, atsakinėjo į mokinių pateiktus klausimus. Mokiniai ekskursija liko patenkinti. Tikimės, kad po dešimties metų Panevėžio miesto apylinkės teismo teisėjų gretas papildys bent vienas šios klasės mokinys. (K. Trutienė ir 7c kl. mokiniai)

... Ekskursijos po teismo rūmus metu turėjome galimybę apžiūrėti, kur yra apklausiami nepilnamečiai, archyvo patalpas (vienoje patalpoje lentynų ilgis siekė net 1 km!), sužinoti apie bylų saugojimo tvarką...  Mokiniams labiausiai įsiminė laikinojo sulaikymo kameros. (Rima B., 8a)

7b jaunieji kariūnai aplankė net dvi įstaigas.

Pauliaus R. tėtis mums suorganizavo labai puikius apmokymus Lietuvos kariuomenės krašto apsaugos savanorių pajėgose Vyčio apygardos būstinėje Montvilos gatvėje. Išklausėme labai praktinę paskaitą, kaip išgyventi ekstremaliomis sąlygomis, mokėmės kaip susikurti laužus, pabandėme panešioti kario kuprines bei kitą amuniciją, susipažinome su ginklais, sauso maisto davinio turiniu, be to gavome progą pašaudyti, tiesa, ne tikrais šoviniais, bet smagu buvo tikrai. Taigi susipažinome su kario savarorio pareigomis, kario gyvenimo ypatumais.

Antroji ekskursijos dalis vyko Priešgaisrinės apsaugos tarnyboje Panevėžio skyriuje. Čia mums eksursiją vedė Tado Ž. tėtis. Išsamiai susipažinome su gaisrininko profesija, įrankiais, transportu, darbo specifika. Tado tėtis leido išbandyti aprangą, priemones, mašinas, apsilankėme gaisrininkų  transporto, mokymų ir poilsio zonose. Visiems mokiniams labai patiko ši išvyka, tikrai labai daug naujo ir reikalingo sužinojome.

Dėkojame Pauliaus ir Tado tėčiams už pagalbą organizuojant šias išvykas ir praktinius mokymus. (7b kl.)

9a klasės mokiniai lankėsi Panevėžio profesinio rengimo centre.

Čia mokiniai susipažino su automechaniko, autoelektriko, staliaus, higieninės kosmetikos, kirpėjos specialybėmis. Mums ekskursiją vedė skyriaus vedėjas A. Pocius, o su kiekviena specialybe supažindino profesijos mokytojai. (Mokyt. I. Jasiūnienė)

Margaritos Rimkevičaitės technologinėje mokykloje pabuvojo 7a klasės mokiniai.

Mokiniai  susipažino su dekoratyvinio apželdinimo, smulkiojo verslo, kompiuterinės technologijos bei maisto ruošimo mokymo programomis ir specialybėmis. Po renginio visi susirinkome į mokyklos valgyklą ir vaišinomės jų pačių iškeptais sausainiais. Mokiniams patiko išvyka. „Margaritos Rimkevičaitės mokykloje man labiausiai patiko šviesi aplinka, draugiški mokytojai. Labai sudomino paskaita apie gėles, joje sužinojau nemažai augalų, gėlių, krūmų bei medžių pavadinimų. Labai patiko jauki valgykla, skanus maistas.“ – džiaugėsi Deimantė. Gabrielei labiausiai patiko pačiai gaminti sausainius: minkyti tešlą, kepti... (Mokyt. A. Mikolaitienė)

6c profesijas „matavosi“ mokykloje.

Šeštokus aplankė visuomenės sveikatos priežiūros specialistė. Mokiniai susipažino su visuomenės sveikatos specialisto profesijos specifika ir teikiamomis paslaugomis. Paskaitos metu mokiniai sužinojo, kaip privalo elgtis įvairių traumų metu, užspringus, netekus sąmonės.

Penktadieninis susitikimas nesibaigė viena nauja pažintimi. Auklėtoja papasakojo apie floristiką – puokščių rišimo meną. Mokiniai sužinojo, kad floristas nėra tik gėlių pardavėjas. Susitikimo metu kiekvienas pasigamino floristinę kompoziciją. (Mokyt. V. Vaitkevičienė)

 

 

 

Svetainėje lankosi 3 svečiai ir nėra prisijungusių narių

© 2016. Visos teisės saugomos